صنایع الکترونیک – سیم و کابل

از گاز نیتروژن در صنعت الکترونیک و ارتباطات برای اطمینان از جلوگیری از اکسیداسیون با اطمینان از محیطی بدون اکسیژن در هنگام مونتاژ قطعات مدار ، بسته بندی و لحیم کاری استفاده می شود و اطمینان حاصل می کند که محصولات با کیفیت برتر به دست می آیند. علاوه بر این ، از آن در روش های مختلف تمیز کاری داخل کوروه های گرم استفاده میگردد. گاز نیتروژن تضمین می کند که چندین خطا برطرف می شود.

بهنگام لحیم کاری باعث میگردد که از لایه اکسیداسیون روی سطح قطعه جلوگیری بعمل آید. همچنین با استفاده از گاز نیتروژن مقاومت اتصالات روی لحیم ها افزایش میابد.

با توجه به این که نوع جذب در دستگاه های اکسیژن ساز صنعتی از نوع فیزیکی بوده و جذب فیزیکی یک فرآیند برگشت پذیر می باشد جاذب های زئولیت مورد استفاده در دستگاه های اکسیژن ساز صنعتی قابلیت کارکرد برای مدت زمان طولانی و تعداد سیکل های زیادی را دارند.

فرآیند جذب اکسیژن توسط جاذب های غربال مولکولی یک فرآیند فیزیکی بوده که در آن هیچ فعل و انفعال شیمایی دخیل نیست.این فرآیند فیزیکی به دلیل گرمازا بودن فرآیند جذب با آزاد کردن مقدار جزئی حرارت همراه است و بنابراین در طی فرآیند جذب دما مقدار کمی بالاتر می رود. بنابراین می توان گفت در فرآیند جذب فیزیکی هر چه دمای بستر دستگاه نیتروژن ساز کمتر باشد جذب بهتر صورت می گیرد.

گاز نیتروژن باعث میگردد بهنگام لحیم کاری در کوره های گرم خطای

Head-In-Pillow تا حد چشمگیری کاهش یابد.

بطور کلی امکان صرفه جویی در انرژی و زمان با استفاده از نیتروژن سازهای فلات باختر وجود دارد.

تولید کابل و سیم یکی از صنایع در حال رشد در ایران و سراسر جهان میباشد. از گاز نیتروژن هم در هنگام تولید کابل و هم در فرآیندهای پوشش سیم استفاده می شود. یکی دیگر از زمینه های استفاده از گاز نیتروژن در هنگام ساخت سیم ، فرآیند پوشش گالوانیزه است. نیتروژن سازهای فلات باختر به رهبری صنعتی خود در زمینه تولید کابل و سیم ادامه می دهند.

ما را در گوگل دنبال کنید