برش لیزر و پلاسما

برش لیزر

تزریق گاز نیتروژن (ازت) به محل برش لیزر باعث میگردد تا سطح برش بدست آمده صاف و بدون پلیسه باشد. ماشین کاری بر روی قطعات برش خورده در حضور گاز نیتروژن (ازت) بسیار راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود.

نیتروژن سازهای فلات باختر میتوانند گاز نیتروژن مورد نیاز برای صنایع برش لیزری را با خلوصو کیفیت تضمین شده در محل کارخانه تولید و در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی چیست ؟

امروزه روش های مختلفی برای تولید گاز اکسیژن وجود دارد که از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین آ ن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تولید اکسیژن با استفاده از هیدرولیژ آب (Electrolysis of water)
تولید اکسیژن با استفاده از تقطیر جزء به جزء هوا (Air separation unit)
تولید اکسیژن با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز صنعتی به روش PSA

دستگاه نیتروژن ساز چیست؟

این اولین سوال برای مشتریان جدید می باشد که می بایست از نحوه کار دستگاه نیتروژن ساز آگاهی یابند.فرآیند تولید نیتروژن به روش PSA یک روش تولید نیتروژن در محل صرف می باشد .در این روش هوای فشرده شده از درون بستری که با غربال مولکولی کربنی پر شده است عبور کرده و اکسیژن موجود در هوا جذب غربال های مولکولی می شود و در خروجی بسترها نیتروژن با خلوص بالا (بسته به نوع دستگاه نیتروژن ساز) خواهیم داشت.

در صفحات استیل (Stainless Steel) عدم وجود گاز نیتروژن در محل برش باعث تغییر رنگ قطعه در محل برش خواهد شد که این امر برای مصرف کننده غیر قابل قبول خواهد بود. در این مورد با تزریق گاز نیتروژن  در محل برش سطحی صاف و بدون تغییر رنگ خواهیم داشت.

در ورقهای آلومینیومی که بسیار نرم تر از استیل میباشند افزایش دمای سطح برش باعث زرد شدن خط برش میگردد که میتوان با استفاده از گاز نیتروژن برای خنک کاری سطح برش از این امر جلوگیری کرد.

ما را در گوگل دنبال کنید